Worteltjes taart…

DSC00544

Hieronder vind je mijn recept voor worteltjestaart. Het is een simpel recept en je kan er eindeloos mee variëren.

Mijn versie op de foto is met volkorenbloem… Als je hem glutenvrij wilt maken, kan je maïsbloem of kokosvlokken gebruiken ipv de bloem.

Ik maak regelmatig groentensapjes en de pulp van mijn wortels recycleer ik in mijn wortelcake…  Lekker handig! Als je echt geen tijd hebt of gewoon lui wilt zijn, neem dan een zakje kant-en-klaar geraspte wortels…

Nodig:

  • 280 gram bloem (gewoon, volkoren, maïsbloem, kokosvlokken… )
  • 300 gram rietsuiker
  • 2 tl bakpoeder of bicarbonaat
  • 1 tl kaneel
  • 300 gram geraspte wortels
  • 200 gram maïsolie
  • 4 eieren

Je kan alles gewoon met een houten lepel mengen. Ik maakte mijn worteltjes taart vandaag in cupcake vormpjes, maar je kan gerust ook één grote taart maken… Sowieso 45 minuten in een voorverwarmde oven op 180°.

DSC00534

Je kan je worteltjestaart NOG lekkerder maken met een frisse icing. Het receptjes vind je hier:

Meng 2 potjes griekse yoghurt (of 1 vlootje Philadelphiakaas) met poedersuiker en limoensap. Als je graag de bittere smaak van zeste hebt, rasp dan gerust ook wat zeste bij je icing. Ik hou persoonlijk wel van een mojito-touch dus ik knip er ook wat munt in…

DSC00584

Laat de taart eerst goed afkoelen, anders smelt je icing gewoon weg…

Zo… Hopelijk hebben jullie genoten van mijn eerste blog. Laat je gerust horen bij de comments hieronder!

Enne smakelijk!

4 gedachtes over “Worteltjes taart…

Plaats een reactie